close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פיתוח אפליקציות, מקצוע בשבילך?

מערכת שורשז סיוון, תשעה25/05/2015

האם פיתוח אפליקציות הוא המקצוע בשבילך? מה צריך לדעת לפני?

תגיות:
אפליקציות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרני שלנו. אנחנו לא יכולים באמת לנהל חיי שגרה, הכוללים גם עבודה וגם פנאי ללא אפליקציות שמקלות באופן משמעותי על החיים שלנו. ככל שעובר הזמן, יותר ויותר אנשים פונים לתחום של פיתוח אפליקציות למובייל או לטאבלט, שכן המכשיר החכם הוא גם כן כלי עבודה מאוד מרכזי בדרך שבה אנו בוחרים להנגיש את המציאות בתנאים השונים. אפליקציות באופן מאוד שרירותי מחולקות לאלה שעוזרות לנו באופן מאוד שימושי, כמו מפות לנהגים או לניהול חשבון הבנק וכיוצא בזה ואפליקציות לזמן הפנוי, כאשר מדובר על יישומים מעניינים להעביר את הזמן, הכוללים משחקים וכיוב'.

בניית אפליקציה
בניית אפליקציות יכולה להתבצע במספר דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא פיתוח אפליקציות לסלולר בתוך הדפדפן. הדרך השנייה היא פיתוח אפליקציות למובייל באופן טבעי (NATIVE) וכמובן גם הגישה ההיברידית. בכל אחת מן הדרכים ניתן להפיק את המיטב ממפתחי האפליקציות ויש גם לזכור כי הטכנולוגיה היא תהליך מאוד דינאמי של התקדמות והתפתחות ולאלה העוסקים במלאכה יש את כל הכלים להתאים את האפליקציות הבאות בהתאם לצרכים של הלקוחות או הגולשים והרי בעידן של רשתות חברתיות, אנו יכולים לראות לא מעט יישומים שבאים לידי ביטוי במאפיינים חברתיים וקהילתיים, מה שיוצר תופעה מאוד ייחודית של פיתוח טכנולוגי המבוסס על פיתוח חברתי וצרכני מודרני.

פיתוח אפליקציות
המציאות היום שונה לחלוטין ממה שהיא נראתה לפני מספר שנים לא רבות. כמעט לכל אחד ואחת יש את המכשיר הסלולארי, לא כולל מכשירים אלקטרוניים נוספים שבהם ניתן להכניס כמה שיותר אפליקציות, בין אם מדובר על אפליקציות שימושיות ומאוד פונקציונאליות ובין אם מדובר על רשתות חברתיות והעברת תרבות פנאי. בכל מקרה, מדובר על התפתחות מאוד משמעותית של דרכי התקשורת הבין אישיים וטלפון הוא לא רק טלפון – זה ברור. פיתוח אפליקציות זו עבודה שרבים מבקשים לקחת בה חלק ולהיות מפתחים וכמובן שככל שעובר הזמן יש יותר ויותר ביקוש לבעלי המקצוע המדובר. כדי להיות מפתחים, צריך להתחיל מלימוד של שפת תכנות JAVA, שכן כל הנוגע לשפת java לימוד הוא הכרחי ואם אם מדובר על java למתחילים, עדיין יש מקום לחשוב על ההתקדמות לאורך זמן ולכן כדאי כמה שיותר מהר לברר לגבי לימודי JAVA.

ללמוד שפה חדשה
תכנות הוא תחום מאוד נרחב וחשוב לדעת מה רוצים באמת לעשות ולאן רוצים לפנות בעולם כל כך דיגיטאלי וגם ווירטואלי. כדי לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, חייבים ללמוד ומסלול הלימודים המושקע ביותר הוא במוסד מוכר ומכובד שיכול ללמד ג'אוה כשפת תכנות שבה משתמשים לטובת פיתוח האפליקציות השונות. ג'אבה היא שפה מאוד נפוצה ואי אפשר לפספס את העניין ולו משום שכל כך הרבה אפליקציות עולות מדי יום והכל מבוסס על אנשים שבחרו במסלול של לימוד java ומבקשים להביא לידי ביטוי את החלום שלהם לפתח את אפליקציה הטובה או המגניבה ביותר. האפשרויות הן בלתי מוגבלות ולאינטרנט יש את כל המרחב לבטא את חלומו של כל מעבר וכל מתכנת עבור המכשירים הרלוונטיים.

לקחת את החיים באופן שונה
היום כבר קשה לדמיין את החיים שלנו בלי אפליקציה שתיתן לנו מענה לכל צורך שהוא ומצידו השני של המתרס יש לנו את המפתחים שעושים את עבודתם נאמנה והכל מתחיל תהליך של היכרות עם לימודי JAVA  מאוד ממוקדים ורצון לקחת את הצרכים שעדיין לא מצאו להם פיתרון ולפתח אפליקציה מצויינת.

המאמר מאת אורי נויפלד, מנהל קידום אתרים במרכז ללימודי מחשבים והשמה בתחום ההיי-טק .HackerU- כותב בבלוג בנושאי פיתוח אפליקציות, קידום אתרים, ושיווק ברשתות חברתיות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה